מטרה ב: חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות
יעד גני
6טיפוח אקלים מיטבי
تنمية مناخ مثالي
- שיפור יכולות הילדים ליצור קשרים בין-אישיים, להכיל שונות, לעבוד בקבוצה ולנהוג בכבוד ובנימוס כלפי האחר.
- פיתוח זהות אישית ותחושת מסוגלות עצמית, יכולת לוויסות התנהגותי ורגשי.
- קיום דיאלוג רגשי וערכי פתוח ובונה בין אנשי הצוות, בין הצוות וההורים ובין הצוות והילדים.
- קידום שותפות חינוכית שיטתית ארוכת טווח עם ההורים.
- לזמן מרחבים להתנסויות חברתיות ומשחק בשיתוף פעולה.
- לשלב בסדר היום של הגן פעילויות לוויסות עצמי ולרכישת כישורי חיים.
- לבסס גישה אמפתית לאחר ולהכלת שונויות.
- לפעול לשיפור האקלים הגני בהיבטים של קשרי צוות חינוכי-ילדים-הורים, תחושת שייכות ותחושת מוגנות - בד בבד עם קיום תוכניות תומכות.
- לאפשר ביטוי רגשי במגוון דרכים.
- למסד שגרות ומנגנונים המאפשרים ליווי לצוות בתחומי אקלים ומניעת אלימות במרחבים השונים הפיזי והווירטואלי. לדוגמה, קביעת זמן ומקום למפגשי צוות קבועים ללמידה, תמיכה וליווי במקרים של תלמידים עם קשיי התנהגות.
- למסד שגרות ומנגנונים לליווי ותמיכה בצוות בקידום קשר מיטבי ובהתמודדות במצבים מורכבים עם הורים.
- למפות צרכים ומענים בהקשר לאקלים הגני תוך שימת דגש על קידום תחושת המוגנות של הילדים.
- לטפח מיומנויות וערכים בתחומים כגון: שליטה עצמית, ויסות רגשי, תקשורת מקדמת וחשיבה חיובית.
- אין משימות ייחודיות לחינוך הממלכתי-דתי ביעד זה.
איך אדע שמתקדמים אל היעד? |
---|
קיומן של תצפיות מתמשכות על תפקוד הילדים בגן לשם בניית תוכנית עבודה ראשונית ושיח עם הורים. |
בגן שורר אקלים נעים וחיובי, ילדים משחקים ופועלים בסביבת גן בטוחה רגשית. ילדים מתקדמים ומתפתחים לאורך השנה בתחום החברתי. |
סביבות הלמידה מאפשרות אינטראקציות חברתיות בגן ויצירת חברויות ושיתופי פעולה. |
קיימת לגיטימציה לביטויים רגשיים מכל סוג ובאמצעים מילוליים ולא מילוליים. ילדים מביעים רגשותיהם בנוחות. |
- חוזר מנכ"ל בנושא אקלים חינוכי מיטבי
- עשייה חינוכית בגן הילדים - קווים מנחים לצוות החינוכי - עברית , ערבית
סרטים באתר גננט-בוסתנט
- ההתפתחות החושית תנועתית בגן לקידום מידה של ילדים עם צרכים שונים
- המקרה של ילדים עולים ובני עולים שעברית עבורם היא שפה שנייה - הרצאה משודרת
- ילדים בעלי צרכים ייחודיים ואיתור מוקדם - הרצאה משודרת
חינוך מיוחד
{{#tweekihide:firstHeading}}